StoryOfFeddPower

tisdag 18 mars 2014

Ledsen för att det inte blev någon update här igår kväll. Hade fullt upp med att packa mina väskor och städa... Tror nog att städa och packa är det tråkigaste som finns! ;) mitt tåg ifrån Romans går kl 8.30 sen är det byte vid valence tvg stationen för att sen åka till flyget i Lyon och sen hem via München. Står att jag skall landa i Göteborg halv 6 så nio timmar resa idag blir gött! Hade en helt underbar sista dag här nere igår! Gymmet på morgonen, gick riktigt bra så det kändes gott. Sen tid för vägning, hade tappat 2.6%fet men fortfarande samma totalvikt. Guilhem hann inte gå igenom allt exakt med mig igår så han kommer skicka det till mig senare i veckan;) Sen var det bana på eftermiddagen, bara jag och Guilhem. Mycket starter och teknik. Starterna kändes bra och de sitter där hela tiden. Har höjt min lägstanivå rejält och det va ett av målen med lägret här nere! Teknikmässigt på banan så gick det återigen bra. Första veckan jag var här så kändes cykeln inte riktigt som min vän men nu efter att kunna cykla smärtfritt och ha kört in sig på den nya ramen så ännu allt bättre och jag har definitivt utvecklat min tekniska kunskap. Avslutade träningsdagen med att köra starter med en manna gaten vid skolgymmet med de andra elit cyklisterna och skoleleverna. Sen att det var 23grader gjorde inte dagen sämre heller!
För att summera resan lite kort. Att komma ner hit och inte vara 100% cykelbar var en bra idé faktiskt, tror att jag snabbade på processen att komma tillbaka på cykeln rätt mycket. Fått lära känna mycket nya cyklister även bättrat på mina franskakunskaper lite lätt, förstår mer än jag kan prata. Vädret kan jag inte klaga på. Har haft en dag som och en träning som blev inställd pga regn. Tror att det ha regnat max fem gånger på en månads tid. Och ifrån onsdagen för två veckor sen så har jag inte sätt ett moln på himlen och det var varit som kallast 16grader på dagen. Så helt perfekt väder! Så det var allt lite kort å gott ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar