StoryOfFeddPower

måndag 17 maj 2010

17 maj

Tja!!!

Det blev en najs långhelg uppe i Norge som jag trodde;) vädret höll sig nästan hela helgen, regna lite i lördags, men inget man dog av:P
I torsdags så åkte jag, mamma och delvis min bror (vi skulle släppa av han vid stigcenter på morgonen) upp till Råde/Saltness, för att köra de två första deltävlingarna av cupen. Rådes bana är ganska lätt körd inga störe hopp men en besvärlig startgrind och sista sträcka, men det är ju utmaningarna man gillar på banorna;) Startgrinden faller väldigt långsamt och starten är väldigt flak så man får trampa mycket själv. nu till racen: Första tävlingen så hamnade jag i ett hyfsat kvalheat, vann alla mina kval omgångar, sen vidare till semi final, där jag slutade två, sen finalen, fick en halvbra start och blev tryckt av några över de första hoppen men hittade en lucka sen in i första kurvan låg fjärde man ut ur kurvan och trampade förfullt och körde i kapp trean och trycker upphan i andra kurvan så han hamnar en bit bakom mig, kom in på en säker tredjeplats;)
Var en stund vila i mellan första och andra tävlingen så jag filip och linnea åkte ner till filips husbil och satt å spela kort ett tag.
Sen drog andra deltävlingen igång. Kom i samma kvalheat som den killen jag tryckte upp i finalen tidigare. Men vann alla mina kvalheat utan a någon större ansträning, sen i semin körde jag mot han som kom två i den tidigare tävlingen slutade på andra plats i semin, sen finalen fick jag en bra start och hängde på ettan och tvåan, vi drog ifrån klungan och det blev ett mellan rum mellan oss, slutade trea den deltävlingen med.

Fredagen så jobbade normännen så deltävling tre gick inte förens på kvällen i aremark så vi passade på att träna på gressviks bmx bana;)

Deltävling tre då: hamnade samma kval heat som fyran idag med. hade lite problem med han i första kvalheatet men kom om honom på sista sträckan och vann, vann de två andra kvalheaten med, i semin mötte jag samma som dagen innan och slutade tvåa, finalen så blev jag stängd av två stycken och ner tryckt i första kurvan så jag tvungen och bromsa ganska mycket och tappade en den fart men kom ut ur första kurvan som tredje sist och trampade upp fart på andra sträckan och satsade allt ut ur tredje kurvan och tog mig förbi en kille innan mållinjen så slutade fyra den deltävlingen.

Lördagen så började det inte fören klockan två så jag och mamma tog det lungt på morgonen.
Sen började det regna innan min träning innan tävlingen, så var inte så taggad att cykla i regnet, menmen det var bara att bita ihop och cykla träningen, satte alla hopp fint å hade rikigt bra starter med;)
Deltävling fyra så blev det samma kvalheat som fredagen med. vann alla kvalheaten utan något större motstånd då jag var den ända som hoppade en dubbel in i andra kurvan, var rejäl motvind men jag trampade på och hoppade dubbeln in i andra kurvan ändå ;) semin så blev det samma killar i som fredagen med, stod brevid killen som låg två i cupen och fick en kanon start och killen bredvid mig ´tappa greppet på grind och gick på något sätt framlänges, men jag trappa på förfullt på första sträckan och fick bra fart med mig över första dubbeln på andra sträckan och trampa upp mer fart till andra dubbeln och hoppade den perfekt och gled ifrån tvåan och trean, i finalen stog jag bredvid ettan i cupen och fick en kanon start igen och ledde över han fram till första hoppet, sen gled han ifrån lite men båda hoppade dubbeln in i andra kurvan så vi hade våra platser säkrade, slutade två i den deltävlingen.:P

Slutade på totalt en tredje plats i cupen med en enda poäng ifrån andra platsen..... men var nöjd med cyklingen och sen så ;)

Tänkte även gratta mina två teamkompisar Andreas och Victoria som gjorde en kanon fin tävling de med;) Andreas vann sin klass helt överlägset och Victoria kom trea i 16+ klassen där det var tufft motstånd ;)

Slut med helgen nu. Har haft en ganska chill dag i skolan idag, svenska, film på no och sen so sen slutade vi 12.10 så det var skönt, nu sitter jag här hemma och kollar på lite bilder ifrån helgen tänker lägga ut några snygga under dagen idag så ni får se;)
men nu ska jag titta vidare ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar