StoryOfFeddPower

tisdag 7 april 2015

Helgen började helt okej. Kom ner till hotellet i zolder runt kl20 å fick käkat en lugn å god middag. Fredagen började med träning på banan runt lunch. Allt kändes bra. Satte PRO effter andra varvet å allt annat på banan kändes bra med. Kroppen å huvudet var på topp också. På kvällen sen var det dax för första rundan av Europa cupen. Kom i ett kvalheat som var svårt att ta sig vidare ifrån utifrån pappret men helt möjligt att komma vidare om jag cykla på topp. Dess värre hade jag problem att hänga med i starten. Helt okej första tramp ut ur grinden men för passiv ned för startkullen. Slutade med 3st 6platser å ut i kvalet. Feedback med Guilhem efteråt och pepptalk inför lördagen. Kändes bra under träningen innan tävlingen. Bättre med i starten å mer aggressiv i min körning på första sträckan. Fick ett liknade kvalheat denna dag också. I första racet så kör jag ihop med en kille i starten å han börjar bromsa nästan längs ned för startkullen å tvingar mig att bromsa också så jag får släpp på bakhjulet å får lite rotation åt höger i uppfarten på första hoppet men har inte så mycket fart kvar å lyckas få till en smidig vurpa utan någon skada. Sugen på revansch inför andra racet. Bättre med i starten men en kille bromsar framför mig innan sista hoppet på PRO section å jag tvingas att hopp ut å sidan å då blev hoppet lite längre än vad jag hade räknat med. Vilket resulterar i att jag hoppar tok för kort och landar typ 50/50 på toppen av landningen. Mina fötter orkar inte hålla emot och jag rullar någon meter å lägger mig ned i andra kurvan. Trodde att mina båda fötter var brutna eller rejält stukade. Så de bär av mig från banan på bår bort till sjuktältet där allt börjar kännas bättre å smärtan försvinner. Inte sö mycket så jag kan köra det sista racet men såpass mycket så vi bestämmer att gå till bilen och åka till hotellet. Åker sen hem till Sverige på söndags morgonen. Min vänstra fot började bli lite svullen så vi tänkte att jag skulle behöva få det uppkollat på sjukhuset under måndagen. Så det resulterade i en bruten vänster fot och återbesök om 10dar om beslut om operation eller ej annars 4ceckor till med gips och sen rehab på det innan jag får hoppa upp på cykeln igen. Riktigt segt å jobbigt att dra på sig en sådan skada precis i början av säsongen och speciellt när vinterns slit skall börja löna sig.... Men målet är nu att var 110% till världscupen i Ängelholm i mitten av agusti! Är bara att kämpa på och inte glömma av vad det är som driver en att lägga ned all tid å slit  på sin idrott ! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar