StoryOfFeddPower

söndag 15 mars 2015

Sista dagen här nere är nu till enda... Har städat, packat å varit en sista sväng vid banan. Skönt att ha en hel dag på sig att packa å städa så man inte behöver stressa allt för mycket utan kunna ta det i sitt eget tempo. På banan var det bara jag, eftersom det är ju sträng vilodag på söndagar. Men eftersom jag skall ha några dagar med vila när jag kommit hem till Sverige så har jag kört hela veckan ut. Körde bara teknik å lite fart. Mata manuals och pickup manuals ;)

Summering av resan då: Vädret har varit helt okej ändå. Lite ostadigt i början med lite snö och kyla men har inte behövt ställa in ett enda träningspass ute pågrund av vädret. Jag hade ju fyra dagar jag inte kunde cykla på banan pga smärta i handen efter en vurpa under första veckan. Men med massa piller och voltaren salva så kunde jag tillslut övervinna smärtan. Jag har kört två större tävlingar med blandade framgångar å resultat. Genom att ha tränat med flera av de bästa elit cyklisterna i Europa och med en av Frankrikes bästa tränare under 45dagar så har jag utvecklats betydligt mer än vad jag skulle ha gjort under samma period hemma i Sverige. Att i snitt vara 16st elit cyklister varje träning på banan gör att man ger lite extra varje träning för att få tränarens uppmärksamhet. Det skall bli både skoj och tråkigt att åka hem. Visst man saknar ju de där hemma och de saknar en, men jag kommer sakna alla kompisar här nere nu istället och framför allt träningen och vädret. Men nu har jag mer kunskap med mig hem och jag och min tränare Guilhem har fått en bra bild på min form för säsongen och vet hur vi skall jobba vidare för att utveckla mig ännu mera ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar