StoryOfFeddPower

måndag 23 februari 2015

Då har man landat efter helgens tävling i Cean. Kom hem inatt vid kl 04 så har sovit å varit på gymmet idag.
Började som jag skrev sist resan upp i fredags morse vid kl 8. Rätt lång å seg bilresa. Var framme vid kl 18 i Cean. Åkte till banan för att sätta upp tematältet å kolla in banan. Ganska liten i tight bana å mässhall för den delen också. Men de hade gjort ett bra jobb å fått till en bra bana och en bra arena ;) var senare och åt middag på burgare haket Tommys. 50 tals stil på inredningen å sånt, riktigt skön känsla ;)

Träningen på lördagen började vid kl 18.30 å sen träning i 1,5timme. Var orolig att handen skulle göra för ont för att kunna cykla ordentligt, men värktabletter å voltarensalva fick bort det värsta å jag cykla på utan allt för stora smärtor under träningen. Racen gick ganska bra den dagen, 4a i mittkvalheat, 3a i 1/16 och 7a i 1/8. Fick en dålig start å trångt i första kurvan men kom i kapp i om en kille i alla fall.

Söndagen var det lite tuffare, hamnade i ett nästan omöjligt kvalheatet. Kom 6a, 7a, 5a. I de två första cyklade jag dåligt, lite missar här och där å otur. I sista racet fick jag en bra start och en grym första kurva. Kom ut som 3a, höll det fram till hoppet in i sista kurvan där jag hoppade för långt i landade långt ner i kurvan och tappade all fart och två placeringar. Lite små surt då en 3palts i sista racet kunde ha räckt för att ta mig vidare då det var blandade resultat i alla tre racen ;)

Men känns skönt att ha fått börjat säsongen och smärtan i handen är under kontroll igen. Bra för mig och Guilhem att se resultat ifrån vinter träningen och se vart bristerna är. Så nu är det fokus på lite små detaljer denna och nästa vecka för sen är det dax för race igen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar