StoryOfFeddPower

torsdag 6 mars 2014

Hallå! Har varit en underbar dag här nere i Romans! Dock en liten incident med den Franska polisen och deras engelska kunskaper är ju ingen höjdare... Men tar träningen först ;) Började dagen med en god frukost och sen vidare till banan för att möta upp Loris. Simba och Remy för att köra nedförsprinter och bana efteråt. Sprinterna gick bra, börjar känna att jag kan fortsätta öka farten i hela backen ned så det ett bra tecken på att spinnet börjar bli riktigt bra! ;) På bana så körde vi PRO-section allihop samtidigt och träna på att byta spår samtidigt som vi körde fullfart. Avslutade sen med starter. Det gick riktigt bra, hänger med de andra bra nu ut ur starten och in till första kurvan. På eftermiddagen så var det bara Guilhem och jag. Var fokus på återigen starten och min wheelnings teknik. Guilhem gillar att använda sig utav sin iPad för att sen efteråt utvärdera varje start och visa vad jag skall göra andurlunda och tänka på för att bli bättre. Tekniken ute på banan var riktigt bra. Klarade en massa olika combos jag tidigare inte klarat så tummen upp! Blev totalt 4tim och 30mn träning idag.
Sen då till den lilla incident med polisen. Blev stoppade påväg tillbaka efter morgonpasset inne i Romans. Trodde först att jag hade kört för fort men det var det som tur inte. Tyvärr kunde ingen utav de fem poliser som var där någon engelska... Tor inte att man får bli polis i Sverige om du inte kan någon engelska. Som tur var så var Loris och Remy i bilen bakom mig så de fick prata med polisen. Var tydligen något fordonskatts klistermärke som skulle ha byttsut nu i månadsskiftet. Så en liten bot fick jag som jag skulle ge vidare till Guilhem. Så inget farligt, men en liten adrenalinkick fick jag till en början haha ;) För övrigt så har det varit solklart väder idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar