StoryOfFeddPower

onsdag 8 juni 2011

yoo!

I Helgen var det som sagt succè cup i norge och träning på VM banan i köpenhamn. Tävlingarna i Norge gick fint, vann 9 av 12 race och därför hela cupen också hade 4 poäng ifrån max poängen tror jag det var;)
Något som var bra med cupen var att råde hade byggt om sin första sträcka å höjt sin start så den var 5 meter hög och de hade bytt ut deras gamla grind mot en riktigt bensink;) så det blev riktigt fart ner där för;)

Sen blev det även årets första dopp i Norge på ett bad ställe som heter foten tror jag att det var. var 13 grader, så det var lite lätt små kyligt haha xd.

Sen så i söndags åkte vi ner till Köpenhamn å tränade på VM banan. Jag skall ju köra junior men på VM (den enda ifrån Sverige om ryktena stämmer) å det innebär att jag skall köra Supercross som är samma sak som vanlig bmx racing fast med en minst 8 meter hög start å en massa större och längre hopp som man måste hoppa för att kunna ha någon chans att ta sig vidare;)
Jag hoppade i alla fall alla hopp som jag måste på VM nu i helgen så det kändes redigt fint, känns även som att cyklingen börjar att släppa för mig nu, får bättre flyt på ryhtmen sectionerna och mer fart i benen på trampsträckorna;)
La ju upp ett klipp i måndags kväll då jag körde förstasträckan, då jag även hoppadein i första kurvan fast jag failade ganska rejält i landningen;) hoppar lite för kort och landar uppe på toppen på landningen å det var inte skönt haha;)

Nu efter denna lärorika helg med massor av cykling så har jag gått framåt i min utveckling känns det som och jag har kommit på det är inget skoj att köra starter på våran banan nu när man kört starter från en supercross startkulle ;) haha

Ne nu skall jag sova, är för övrigt ledig imon och på fredag slutar vi! jävligt najs!
Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar